کد خبر: ۱۶۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
  شیرازه گزارش می‌دهد؛ 

 لاله‌گردانی سوگ شهادت امام رئوف

 مراسم خطبه خوانی و آئین لاله گردانی خدام حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع)، به مناسبت شهادت امام رئوف به همراه خیل عظیمی از عاشقان اهل‌بیت (ع) در صحن مطهر حرم شاه‌چراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در واپسین لحظات ماه صفر و در شام شهادت امام رضا (ع) مراسم خطبه خوانی و آئین لاله گردانی خدام حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع)، به مناسبت شهادت امام رئوف به همراه خیل عظیمی از عاشقان اهل‌بیت (ع) در صحن مطهر حرم شاه‌چراغ (ع) برگزار شد.

 لاله‌گردانی سوگ شهادت امام رئوف

 در این آئین، خادمان حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، با در دست داشتن لاله‌های روشن، به سمت بارگاه مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) حرکت کردند و پس از قرائت زیارت‌نامه، به همراه زائران و ارادتمندان این امامزاده همام به مرثیه‌سرایی و عزاداری پرداختند.

  محبان و دلدادگان امام مهربانی‌ها با حضور خود در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع)، برادر بزرگوار امام رضا (ع) با عرض تسلیت به این امام زاده جلیل‌القدر با سوگواری ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

  این آئین هرساله در شام شهادت حضرت امام رضا (ع) در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران برگزار می‌شود و حال و هوای امام رضایی شهر را بیشتر می کند.
  لاله‌گردانی سوگ شهادت امام رئوف
  این روزها شیراز نیز حال و هوایی امام رضایی به خود گرفته بود، در جای جای شهر نواها و آواها و سوگواره‌ها در عرض ارادت به امام مهربانی‌ها به گوش می‌رسید و اشک‌ها و ناله‌ها در سوگ اهل‌بیت و به جهت عرض ارادت وسیع این دیار و مرز و بوم جاری بود.

  از تشرف کاروان زائران پیاده فیروزآبادی‌ها که هرساله با طی کردن حدود ۱۳۰ کیلومتر مسیر پیاده‌روی ارادت خود را به اهل‌بیت عرضه می‌دارند، تا موکب‌های کوچک و بزرگی که در گوشه گوشه شهر به یاد و نام اهل‌بیت (ع) به خدمت‌رسانی پرداختند و امشب نیز لاله‌ها به یاد غربت و در سوگ شهادت امام رضا (ع) در دستان خدام حرم برادرش روشن شدند تا عرض ارادتی دیگر داشته باشند.
 
 انتهای خبر/224224
 
 

نظرات بینندگان